Nennes liv

Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Jennie - 18 januari 2010 11:59

Vaknade på soffan i morse...somnade visst när jag såg på film igår kväll. Ja det är väl som vanligt. Oftast brukar jag vakna strax efter filmen är slut och förflytta mig till sängen menså var inte fallet den här gången.


Jag känner mig inge pigg idag...blir nog till att hålla mig hemma och grejja lite. Kanske måste ta mig ner på stan och fixa presenten till mamma senare.


Jag har varit så nöjd med att mina katter har varit så duktiga hela julen eftersom dom inte lyckats riva ner en enda pryl. Men igår precis innan jag skulle bort så rev Kattis ner en blomkruka och i morse slog Cassandra sönder en fönsterlampa. Jag har underskattat hennes räckvidd. Men det är sånt man får räkna med när man har två busfrön hemma. Hur man än gör så är hemmet inte kattsäkert.


Efter att jag hört på nyheterna om vad som hänt i Afghanistan så kan inte torsdagen komma fort nog. Det som hände var visst i Kabul, långt i från där J befinner sig men oron blir inte mindre för det. Man är hela tiden medveten om riskerna med deras arbete där nere.


Det finns en anhörigblogg för oss här hemma. Den ger en bild som man enligt min mening aldrig får se i medierna här hemma. Genom den bloggen har jag fått större förståelse över deras arbete där nere och för det afghanska folket som faktiskt lever i dessa förhållanden. Jag har lagt upp en länk här på min blogg nu i fall ni är nyfikna på deras arbete.



Ovido - Quiz & Flashcards