Nennes liv

Alla inlägg under februari 2010

Av Jennie - 28 februari 2010 18:37

Åh har haft en kanon helg! God mat och underbart sällskap! Igår blev det middag ute. Å sen hamnade vi på krogen. Det märks att man inte går ut på krogen så ofta nu. Kände mig lite vilsen till en början faktiskt. haha Men det var roligt! Mycket folk!


Idag sov jag länge för att ladda infor "discogympan" som visade sig vara Aerobics. Vilket jag inte precis hurrade för. Har provat denna träningsform förut men alltså jag är värdelös. Stod mest och flaxade. Det var jobbigt i alla fall. Sen övade vi lite spelsystem inför cupen nästa helg. Har ni vägarna förbi Nordmaling på lördag så titta in i Norrskenshallen och hejja på oss! :)


Älsklingen ringde idag också! Nu ska dom tydligen ut på jobb så nu får man börja oroa sig igen. Huvva..ja dom gör det bra! Längtar bara så in i ... mycket efter honom.


Nu blir det mys framför tvn med katterna. Kanske någon flim!


Vad jag lärt mig idag: Dra ur kupévärmaren alt. Sopa av bilen oftare så kan man kanske undvika problemen jag haft med bilen idag. Dvs fastfrusna dörrar och bagage samt fruset lås.

Av Jennie - 26 februari 2010 22:13

Så var det helg igen. Lagade en god middag i kväll och hade A som middagsgäst. Blev en trevlig fredags kväll! Katterna har haft en rolig kväll också. Dom gillar när jag har besök! 


Tråkigt med all snö som kommit idag. Börjar bli riktigt less på snön. Finns det inget slut på snöandet? Visserligen är det skönt att det inte är så kallt men jag vill se solen! Åhh vad jag längtar till sommaren! Då får man ju använda lite roligare skor också ;) Less på snöskorna också!


I morgon blir det middag ute med några riktigt goa tjejer! Ska bli kul! Sen får man se vad som händer. Discogympa? på söndag tror jag det blir åsså lite fotboll så klart!


Vad jag lärt mig idag: Katten är ett fantastiskt djur. Cassandra skulle ta farväl av A från sin vanliga plats på hatthyllan och trillade plötsligt ner, men landade som en katt bör på fötterna. Okej det var ett korkat drag av katten att rulla runt på den smala hyllan, men det gick ju bra även om hon såg lite omskakad ut.

 

Nu ska jag se på andra åket i slalom sen kanske lite film tills sömnen infinner sig.

Av Jennie - 25 februari 2010 17:49

Jag behöver inte fundera på var benen sitter idag iaf. haha :) Det tar emot lagom mycket när jag går i trappor. Tur att jag bara bor på tredje våningen.

Var tvungen att åka på gymmet idag för att jämna ut träningsvärken lite. Armarna behöver också trimmas! Passade på att simma också.


Har hittat ett spel som verkar kul idag. "Masters of movies". Frågespel om filmer och filmstjärnor och sånt. J lär ju klå mig lätt. Får kanske hitta någon annan att spela med :)


Min städdag gick inte så bra....tror att jag skjuter upp det till i morgon eller nått. Kanske hinner dra en vända med damsugaren innan det blir för sent.


Nu: Middag, OS och kanske lite Wii!

Av Jennie - 24 februari 2010 23:10

Förkylningen börjar släppa. Var och simmade igår och har kunnat göra en hyffsad träning i dag.


Åter igen så var det för kallt för löpning. (Vilket är bra för mina benhinnors skull)

Just nu kör vi mycket fys. Vi kör då stationsträning. Idag tyckte våra tränare att vi hade utvecklats och blivit så starka att vi skulle få en fin överraskning och den bestod av utökning av tiden vid varje station. Å jag säger då det ,vad vänligt :) haha Tufft blev det men vi klarade det.  Är rädd för att den träningsvärken som kommer infinna sig i morgon och i övermorgon kommer inte vara nådig. Men då vet man att man gjort ett riktigt bra träningspass! Vi kommer att vara grymt starka och förberedda när gräset blir grönt! Nästa helg är det cup! Ska bli riktigt roligt!


Idag har det även blivit en tur på stan. En ganska lång tur faktiskt. Jag skulle bara göra tråkärenden på banken och apoteket, men först ringde mamma. Hon bjöd på lunch sen var vi och tittade på kläder. Börjar komma mycket fint nu. Min mamma är så snäll så jag fick en tröja i väldigt tidig fördelsedags present :) Sen när mammis skulle hem så möttes jag och LW upp och tog en liten sväng till :)


Knappt en månad kvar tills man får se mustaschen igen :) Haha tror att det till och med lagts till ett litet skägg nu. Saknar honom så mycket! Sen är det bara en sväng kvar sen får jag förhoppningsvis ha honom hemma. Vi får se var vi hamnar efter det här. Är lite sugen på miljöombyte.


Ja nu har jag flummat iväg lite känner jag. I morgon blir det städdag och ev en liten tur ner på bokrean. Det går ju inte att missa den! :) Får se om man orkar se hockeyn i morgon bitti med.

Av Jennie - 21 februari 2010 00:58

Blev kvar hemma hos mammsen i kväll. Kom just hem till staden igen. Fick ju god mat och sen blev det melodifestival och sen även en film. Myskväll helt enkelt. Men jag missade tydligen de svenska medaljerna i OS idag. Resten av min familj är inte lika sportintresserade som jag och man tar ju seden dit man kommer heter det ju. Så det blev mamma som fick sköta fjärrkontrollen. :) 


Älsklingen ringde idag. Blev ett ganska långt samtal. Skönt att få prata lite med honom. Han hade fått mitt brev idag :) Tror att det tog drygt en vecka för det att komma fram. Inte så farligt...trodde det skulle ta längre tid. Var ju tvungen att skicka lite kort på hans tre tjejer :) Han fick ett på Jeepen också så han inte skulle bli allt för besviken! haha


Ne ska försöka sova nu. Blir en händelserik morgondag! :)



Av Jennie - 19 februari 2010 15:03

Har åkt hem till mamma för att kurera mig lite. Har ju ingen karl hemma som pysslar om mig så ist får man vända sig till mamsen! hehe Nä men jag mår mycket bättre idag. Mest snuvig. Det har utlovats hemmagjord pizza här i kväll. Det får man ju inte heller missa! :)


Fanns planer på utgång imorgon men vi får se hur det blir med det. En gumma kunde inte så vi har planerat in ett annat datum hon och jag. Så just nu ser lördagsschemat tomt ut men får se vad man hittar på ist. Är öppen förförslag! :)

På söndag blir det förhoppningsvis fotbollsträning och sedan en god middag med "gamla" vänner hos LW. Det ska bli kul! Roligt att se hur de fått till det i huset!


Nu har Norge tagit igen lite i OS. De åkte nog dit med ännu större förhoppningar om medaljer i skidgrenarna än vad Sverige gjorde så det var väl dax för dem att vinna lite. Det har väl inte gått som alla trott för varken Sverige eller Norge. Som sagt det gäller att vara bäst när det verkligen gäller! Men Anja Pärson. Vilken tjej! Att hon ens kunde starta i tävlingen igår var riktigt starkt gjort. Härligt brons! Synd för Vonn, men rättvist på något konstigt vis. :)


Längtar efter J! Väntar på att han ska ta och ringa mig snart igen! Var några dagar sen jag fick höra hans röst. Tur det finns mail!

OS

Av Jennie - 17 februari 2010 15:27

OS börjar bli roligt nu! 2 guld och fler får vi hoppas på! Det är kul att titta på sporter som man inte ser så ofta på tv. Jag tittar lite på det mesta. Dest spelar ingen roll om det är något svenskt deltagande. Det är så många duktiga idrottare! Det går inge vidare för Norge. Tycker lite synd om de norska skidåkarna. Men det gäller ju att vara bäst när det gäller. Som Björn Ferry. Vilken kille!!

Inge vidare att Skröder skadade sig. Tungt slag för Modo! I kväll går Tre kronor in i turneringen! SPÄNNANDE att se!! :) Ja jag skulle kunna skriva hur mycket som hels om OS just nu. Det är så kul!


I övrigt har jag blivit förkyld. Ont i halsen och täppt i bihålorna. Saknar älsklingen extra mycket idag. Han ska ju vara hemma och pyssla om mig. Pratade nyss med honom via facebook. Första gången vi lyckas vara inloggade där samtidigt. Jag är inte någon flitig facebookanvändare men man måste ju titta in ibland bara för att se om det är något intressant som har hänt. Man kan ju få reda på mycket saker där igenom haha!


Åker nog till träningen ikväll ändå. Jag kan nog inte träna men jag har ju inget bättre för mig, kan inte bara sitta hemma så sjuk är jag inte. Har lovat några lagkamrater skjuts också. Vill ju inte missa så mycket heller.


Ne ska kolla vad man har att äta till middag nu...


Av Jennie - 14 februari 2010 18:23

Känns som att den här dagen är ovanligt lång. På väg hem från träningen fick jag för mig att det bara var att slänga sig i sängen och sova. Men sedan fick jag syn på klockan och insåg att det bara var middagsdax. Ingen koll på tiden alls. 


Men hjärnan har inte hängt med idag. Packade ner min mammas skor i väskan istället för mina egna. Finns inga likheter mellan dem. De är inte ens i samma färg. Hon ringde sen när hon skulle på jobbet efter att ha letat som en galning.


Har grillat MASSOR av hamburgare...känns som att lukten sitter kvar fast jag duschat och bytt kläder. Laget sålde hamburgare, korv och fika idag på en hundutställning. Sen var det som sagt fotbollsträning efter det. Gick faktiskt hyffsat bra idag. Har fått kanonbra tips och hjälp från vår "brottartränare"! :) Så jag har kunnat träna fullt ut idag utan att störas av benhinnorna! Super skönt!


Älsklingen ringde idag med! Det blir man alltid superglad av! Han har det ganska bra. Fast de verkar ha jätte tråkigt väder och inte så mycket på schemat just nu.

Vilket känns skönt för oss här hemma! Men man förstår ju att de vill jobba. De är ju faktiskt där för att göra ett en insats.


Jag är stolt över min pojkvän.  Soldaterna är hjältar. De riskerar sina liv för att om möjligt försöka göra världen lite bättre. Jag tänker dagligen på det oskyldiga folket som faktiskt lever i detta härjade land. De vill ju som alla andra bara ha fred och Afghanistan behöver hjälp upp på fötter, för att i framtiden själva kunna försvara sitt eget land. Jag är stolt över dessa modiga svenska män och kvinnor som vägrar sitta hemma och se på när andra i världen lider och behöver hjälp!


Visst jag önskar ibland att han hade tackat nej eller att han ska säga upp sig och komma hem. Egoistiska tankar. Jag är fruktansvärt orolig hela tiden och saknaden är stor, men min älskling vill göra en insats och därför har han mitt fulla stöd för det han gör!


Ovido - Quiz & Flashcards