Nennes liv

Alla inlägg under februari 2010

Av Jennie - 9 februari 2010 21:58

Det är dålig uppdatering på min blogg. Men gårdagen var så kass att det inte ens var värt att försöka skriva något för det skulle bara bli en massa gnäll. Strul med viktiga papper och telefonen gick sönder. Så kan man sammanfatta dagen.


Idag har jag i alla fall gjort lite vettigt. Städat, Sågat & Skruvat, trevligt telefonsamtal med en vän, simmat och fikat med två trevliga brudar!


Det är lite lustigt vad man plötsligt kan bli okunnig. När jag bodde själv i Sundsvall så klarade man av allt själv men nu när man är sambo så väntar man hellre på att karln ska fixa saker. Saker som man faktiskt klarar lika bra själv (kanske till och med bättre :P ). Det går så mycket fortare om man fixar det själv men man är väl helt enkelt för bekväm av sig!


Tänker på det som hände i Afghanistan. Sänder en stor styrkekram till deras anhöriga och kollegor.



Av Jennie - 7 februari 2010 18:25

Fick ett samtal av Js mamma alldeles efter fotbollsträningen. J hade försökt att nå mig men inte lyckats. 

Två svenska officerare och en lokalanställd tolk har omkommit och ytterligare en svensk har skadats i Afghanistan. J är okej. Det var en annan enhet. Mina tankar går nu till de anhöriga och soldaterna där nere.


Tankarna går runt i skallen. Jag vill verkligen ha hem J nu! Jag har hela tiden varit medveten om riskerna de utsätts för men man försöker att inte tänka så långt. Ont i magen nu.


Vet inte vad jag ska skriva...


Av Jennie - 3 februari 2010 21:02

Nyss hemkommen från ett träningpass i Gideå. Jisses vad jag är otränad. Mest orolig för att benhinnorna tog stryk idag. Dåliga skor+Tråkigt underlag+otränad= aj.


Spännande att se vart det leder den här säsongen. Vi kör mycket grundträning nu som i inte gjort tidigare år. Borde göra susen! Hoppas bara att vi har ett lag när gräset blir grönt! Snart dags för första Cupen också. Om drygt en månad.


Börjar komma igång med min egenträning nu. Blev spinning med L igår. Sedan blev jag bjuden på lite välförtjänt fika av henne :) Ska ev simma i morgonkväll eller köra styrka armar eller en kombo kanske?


Fick ett kort samtal idag från gubben. Han har kommit fram men lät mycket trött. Tyvär bröts samtalet. Så nu får man se när nästa samtal kommer. Är rätt uppbokad resten av veckan. Känns skönt att inte behöva sitta hemma själv. Speciellt första veckan.


Nu blir det en smoothie och lite tv innan sängen.

Av Jennie - 2 februari 2010 02:13

Ja...har inte blivit så mycket bloggande. Dels för att jag har gjort så mycket annat roligt ist och dels för att så fort datorn varit igång så har någon annan fått sitta där :)


Men nu är man gräsänka igen. 2 månader till nästa leave. Just nu befinner han sig på hotell i Arlanda. I morgon bitti fortsätter hans långa resa tillbaka ner till Afghanistan.


Själv sitter jag hos mamma och kan inte sova. Åkte hit i kväll efter att J åkt. Åker tillbaka till Staden i morgon. Ska fixa med lite grejjer och träna tänkte jag.


Ne nytt försök att sova kanske....gnatt

Ovido - Quiz & Flashcards