Nennes liv

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Jennie - 7 december 2009 15:49

Oj...nu blev det några dagar mellan inläggen. Det har varit helg och jag har varit hemma hos min mamma.


Var på julbord i Fredags med gubbens familj. Gott och mysigt! S tyckte synd om mig som inte hade någon kavaljer för kvällen, men det gick bra ändå! :) hehe Lät som att jag var ensammast i hela världen. Men J:s bror tyckte inte synd om mig som hade en hel lgh, stor tv, en dator och två katter alldeles för mig själv! haha Ja man har väl det rätt bra här hemma men nog saknar ju det manliga sällskapet! Någon att mysa med och retas med lite grann :)


Resten av helgen har varit riktigt lugn. Var hundvakt på lördag och detta gillade vovven. Jag  är hennes favorit lektant! Vi tog en promenad i skogen. Det var riktigt mysigt. Dom hade fått mycket snö där uppe :) Men idag regnar det ju så allt har försvunnit igen. iaf här i staden. Hur ska det gå för mina nya vinterskor då?? Kommer väl aldrig få använda dom. Dom passar inte i slasket :(


Inget nytt om jobbet än...men väntar på att höra något i från dem. Borde bli nått innan jul i alla fall. Har hunnit städa här hemma istället. Tråkigt det är att städa själv...å jobbigt. Men slängde på en julskiva så gick det bättre.


Min älskling är ute på vift i landet långtborta. Kommer att vara tomt i mailboxen några dagar när dom är ute och åker. Men han kanske kan ringa snart hoppas jag.

1 samtal på två veckor är inte godkänt.


Jag undrar hur det kommer bli med oss...man har ju hört om förhållanden som inte klarar sånt här. Många menar att soldaten förändras så mycket under en mission. Vi har ju klarat det här en gång förut men då pratade vi med varandra nästan varje dag. Men man kan inte hålla på att oroa sig för det också...är redan orolig som det är för säkerheten där nere...för att han ska komma hem hel och välbehållen.


Nu är det middagsdags och sedan är det träning!





Ovido - Quiz & Flashcards